Cumartesi

SİZ kimsiniz ? Öncelikle nelere sahip olduğunuzu bilmelisiniz.

Hedeflenen kariyer için çok çalışmak ve doğru isler yapmak yeterli değil. Başarının yolu kendinizi bir çalışan olarak değil, bir marka olarak görüp, kendinizle ilgili algıları yönetmekten geçiyor.

  • Odaklanın.
  • Sadeleşin.
  • Anlaşılabilir olun.

SİZ kimsiniz?

Öncelikle neye sahip olduğunuzu bilmelisiniz.

Sahip olduğunuz şeyi tanımıyorsanız, tanıtmak konusunda başarılı olamazsınız. Eğer sahip olduğunuz şeyin değerini bilmiyorsanız, kazancı göremezsiniz, fayda elde edemezsiniz. Siz ne kadar bilgili iseniz ve bunu ne kadar ifade edebiliyorsanız, o kadar etkin ve tutarlı olabilirsiniz.

İnsanlar neden sizi tercih etsinler?

İnsanlar bir markayı satın alırken sadece o ürünü değil, ürün hakkındaki tüm algıyı satın alıyor.

Markalaşma bir “şey” den, bir değer yaratmaktır.

Yapılması gerekenler:

Ne, Niçin, Nerede, Nasıl, Ne zaman, Kim ???

Markalaşma formülünü bu sorularla besleyerek kurguluyor ve yaşama geçiriyoruz.

Markalaşın. Satılan değil, alınan şey markanız olsun. Yaşamda başarılı olmak istiyorsanız, kendinizi bir marka olarak kabul edin ve buna göre davranın.

Kendinizi bir kurumsal şirket markası olarak düşünün.

Şirketin adı, sizin adınız “Ben”

· Kendinizi nerede görüyorsunuz

· Kendinizi nerede ve nasıl görmek istiyorsunuz?

· Markanızı güçlendirmek için neler yapmanız gerekiyor?

Beş yıllık bir dönem için kendinize bir kariyer/pazarlama stratejisi/planı hazırlayın ve olası bir yol haritası çizin. Bu çalışmayı yapmak için;

  • Kişisel SWOT analizinizi çıkartın.
  • Benzersiz yanlarınızı ortaya çıkartın.
  • Uzmanlık konunuzu seçin.
  • Kendinize yatırım yapacağınız alanlar?
  • Gelişmesi gereken bilgi, beceri ve yetenekleriniz?
  • Kişisel isteklerinizi (motivasyonunuzu) besleyen kaynağı keşfedin.
  • Kişisel ürününüz nedir? Ve Geliştirecek yaratıcı çözüm önerileriniz nedir?
  • Toplumsal sorumluluk alanınız nedir?

Markanızı yaratırken;

  • Uzmanlaşmak
  • Yaratıcı olmak
  • Tutkulu olmak
  • Özgün olmak
  • İletişimci olmak
  • Farklılık yaratmak
  • Yenilikçi olmak
  • Güvenilir olmak

ilkelerini sürekli dikkate alın.



Hiç yorum yok: